Osaketrakkeri lähes valmis

Small cap markkinat ovat olleet hiljaiset ja valitettavasti minulla ei ole setup:ia, joka toimisi tässä markkinatilanteessa. Viimeisen kahden viikon aikana olen tehnyt vain yhden kaupan, joka oli tappiollinen 10.50$. 

Keskustelin parin kokeneemman treidaajan kanssa ja tosiaan small cap osakkeet käyttäytyvät hiljaisina aikoina paljon orgaanisemmin. Minun setupit perustuvat isojen pelaajien osakekurssimanipulointiin, jota ei oikeastaan ole tällä hetkellä. Likviditeetti on liian alhainen, jotta ansoja pystyy tekemään.

Siispä olen kehittänyt trakkeriä eteenpäin ja nyt sen voisi sanoa olevan lähes valmis toiminnallisuudellaan.

Viime viikolla toteutin osakedatan keruun suoraan yhfinance:n API:sta. Kerään kaikista päivän osakkeista minuuttikohtaisen datan ja tämän jälkeen osakekartat tehdään Tradingview Lighweight Financial Charting Library:n avulla.

Tämä vapauttaa minut kokonaan kuvien ottamisen osakkeista ja mahdollistaa jatkossa kurssien analysoinnin Pythonilla. Oikeastaan ainoa mitä minun pitää tehdä on ottaa linkki kurssinousuun liittyvästä uutisesta ja luokitella osakkeen kurssin käyttäytyminen. Luokitteluun olen ajatellut kehittää samankaltaisen tag-järjestelmän kuin näillä blogialustoilla on.

Trakkerin ansiosta säästän 1-2 tuntia aikaa päivittäin kun ei tarvitse dataa kerätä käsin exceliin kuten moni treidaaja tekee. 

Ensi viikolla treidaus jää n. 1-2 tuntiin koska työt painavat pahasti päälle. Onneksi markkinat ovat hiljaiset niin ei harmita niin paljoa. 






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miten huijata kaikkia jatkuvasti eli WW 11.4.2023?

Treidauksen neljäs vuosi alkaa

Joulun alusviikon tulokset